Inscription | Login
- 0 membre(s)
- 6 visiteurs
- Flux RSS PSP
Partenaires:
- >> Nintendo 3ds
- >> Mondialette
- >> GtaSanAndreas
- >> Jeux de Chats
- >> Jeux de Chiens
- >> Actualité Films
- >> Vous ici?
par Dactari le 09/08/2004 @ 21:38
Une grande histoire d'amour ! Voici une petite traduction maison d'une interview faite par EDGE. Le sujet : ce qu'ils pensent de la Playstation Portable.
Les points forts
- Yannis Mallat, le producteur de Prince Of Persia chez Ubisoft, trouve que c'est un étonnant jouet pour adultes (le fourbe :D). Son écran géant combiné à la puissance de la machine permet des graphismes étonnant, donnant une vraie expérience aux joueurs de console portable. Il préférerait jouer à PoP en 3D sur PSP plutôt que sur n'importe quelle autre console portable.
- Yuji Naka, Directeur de la Sonic Team chez Sega, trouve les possibilités de WiFi et l'écran en 16:9 brillantes. Puyo Pop Fever, son premier jeu sur PSP, sera aussi le premier opus de la série à être jouable en ligne. Le jeu utilisera même le widescreen, permettant ainsi de jouer avec un ami face à face en tenant la PSP des deux côtés.
- Bob Stevenson, Président de Planet Moon, déclare, après avoir vu et tenu la console lors de l'E3 2004 : c'est seulement vraiment, mais vraiment bien, je la veux maintenant ! Elle à un look vraiment sexy, l'écran est très lisible, et la qualité est meilleure qui quiconque l'espérait. La taille de la console est le positionnement des commandes permettent une très bonne jouabilité. Pour lui, la PSP est la première console portable assez puissante qui permette de développer des jeux sans devoir faire des compromis énormes. D'un point de vue production, Planet Moon devrait pouvoir faire un "grand" jeu par an, voir même deux ou trois grâce à de multiples équipes. D'un point de vue création et technique, la PSP est mieux adapté que la Nintendo DS pour les types de jeux développés par Planet Moon.
- Alex Ward, Manager chez Criterion, trouve la console étonnante, et son écran stupéfiant. "C'est certainement la machine la plus passionnante depuis l'arrivée de la PlayStation en 1995". Ils vont faire quelques grands titres pour la PSP.
Les points faibles
- Yannis Mallat dit qu'il va être facile de développer les jeux PS2 sur PSP, mais que d'un coté, si on possède déjà le jeu sur PS2, auront nous envie payer la version PSP ?
- Yuji Naka pense que le problème de la console sera probablement son prix, mais que Sony aurait sa petite stratégie qui devrait rendre tout le monde heureux.
- Bob Stevenson pense que les prix seront trop élevés pour le marché des consoles portables, trop élevé surtout pour concurrencer les autres consoles (Nintendo DS). Cependant, Sony espère clairement dominer le marché de la même manière qu'ils l'ont fait avec la PS1 et la PS2.
- Alex Ward se pose toujours des questions sur la durée des batteries. Cependant il est confiant envers Sony qui devrait trouver une solution, comme ils l'ont fait avec leurs lecteurs DVD portables, il pense que cinq ou six heures de jeu n'est pas un problème.
Voici le texte original, si vous constatez des erreurs, ne vous privez pas, signalez le ;).
Quotes are taken from the article in the last month´s issue of US OPM. Photos are from the pre-last month´s issue of EDGE
What do I like most about the PSP?
---------------------------------------
Yannis Mallat: Producer, Ubisoft ( Prince of Persia)
What I like the most is the immediate appeal it creates! When you see it, you want it. This is an amazing toy for adults, and I think Sony is just re-creating the walkman effect with this piece of hardware. You have to have it if you´re cool. Now, the screen and it´s huge resolution combined with the powerful capabilities of the machine altogether make it a real breakthrough in visuals and gaming experience for handheld consoles.
. . .
I would definitely see myself playing PoP game on PSP rather than a poor 2D platform game on any other handheld.
Yuji Naka, Director, Sonic Team, Sega:
The WiFi capabilities and the 16:9 aspect ratio are brilliant. You can play wireless online everywhere. Puyo Pop Fever, my first PSP game will be the first Puyo Pop Fever game to support online play on consoles or handhelds. It utilizes the Widescreen, so you´ll be able to play with your friend face to face by holding one PSP from both sides.
Bob Stevenson, President, Planet Moon
After seeing and holding the PSP at E3, I had one of those rare moments in this industry when you say to yourself, " This is just really, really good; I must have one now!" It looks as sexy as an Ipod, the screen clarity is better than anyone expected, and the size of the unit and it´s control placement feel just right.
. . .
The PSP is the first handheld that is technically strong enough for us to make the kinds of games we want to create without having to make huge compromises. From a production standpoint, we should be able to make one great game every year, or even two or three games with multiple teams, rather than having one gigantic team working on one concept for three years. It will keep us fresh creatively. Also, from a creative and technical standpoint, the PSP is better fit than Nintendo DS for the types of games that PlanetMoon builds.
Alex Ward, Creative Manager, Criterion
What do I like most about PSP? That I´ll own one in a few months time! Frankly, I´m astonished by this hardware. Some of the Criterion engineers shot video of the machine at E3. All you can hear on this tape is them talking about how amazed they are by the screen quality. This video sent a wave of excitement through the Criterion office. It´s certainly the most exciting machine since the arrival of the original PlayStation back in 1995.
. . .
We are going to make some great titles for this system. Image quality on the screen is near HD quality, so we think that´s our favorite thing about PSP right now.
Yannis Mallat:
It´s going to be easy to develop regular PS2 games on PSP, which could lead to developers to quickly port their games on it. Thus, in terms of creativity, original content, and handheld design approach, I think consumers may have to wait a little or pick up a reduced choice of good games to fully benefit from the gaming part of the machine. In the meantime, if you already have your games on the PS2, do you really want to pay for the PSP versions?
Yuji Naka:
The price might possibly be the problem It is my hope that Sony is preparing the pricing strategy that will make everyone happy.
Bob Stevenson:
The main perceived issue is the assumed cost of the PSP itself. There tends to be a knee-jerk reaction that such a price point would be too high to compete in the handheld space. However, Sony is clearly hoping to create a new market for handheld gamers, much in the same way they did in the console market with PS1 and PS2.
Alex Ward:
I suppose with any portable device, the big question is always going to be, How long the batteries will last? But I´m more than confident that Sony has some cool solutions for this. They said the same about the portable DVD players a few years back, yet we´re at the stage where five or six hours of play is not a problem.
Vous devez être connecté pour poster des commentaires:
>> Inscription
>> Login
Cloud [Membre] - 10/08/2004 @ 08:24 | |
PSPMan [Membre] - 10/08/2004 @ 13:14 | |
Ifrit93 [Membre] - 10/08/2004 @ 14:48 | |